Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/518
Назва: Педагогічний аспект підготовки майбутнього піаніста-концертмейстера
Інші назви: Наукова стаття
Автори: Гургула, Роман Іванович
Єфремова, Ірина Михайлівна
Ключові слова: концертмейстер
акомпаніатор
піаніст
спільне виконання
труднощі
психоло-го-педагогічні особливості
трансформація музичного середовища
передслухання
чутливість
професійні якості
стресостійкість
рефлексія
Дата публікації: 2021
Видавництво: Класичний приватний університет
Серія/номер: Педагогічні науки;Т. 1, № 75
Короткий огляд (реферат): У статті йдеться про психолого-педагогічні особливості навчання піаністів-концертмейстерів у педагогічному коледжі. Автори розглядають основні напрями діяльності концертмейстера й аналізують поставлені перед студентами завдання, професійні якості майбутнього фахівця, складнощі професійної підготовки, а також можливі вектори розвитку концертмейстерського мистецтва в сучасних умовах професійного освітнього середовища. Зроблено спробу узагальнити особливі завдання, що стоять перед концертмейстером. Описано основні якості концертмейстера, які необхідні для того, щоб стати високопрофесійним концертмейстером, вміти гармонійно співпрацювати з ансамблем або солістом, застосовуючи власні навички та вміння, сформовані під час навчання у виші або коледжі. Висвітлено комплекс професійних якостей концертмейстера, якими він повинен володіти для успішної роботи. Визначено, що динамічна зміна музичного середовища спричиняє додаткові труднощі в професійній підготовці студентів-концертмейстерів. Окреслено головне завдання концертмейстера, яке полягає в знаходженні правильної інтонації, налагодженні рухової та мовної координації, вміння аналітично сприймати та розуміти текст. Зроблено висновок, що два компоненти цієї професії – педагогіка і виконавство – значною мірою трансформуються в концертмейстерську діяльність. Ця зміна зумовлює потребу врахування третього компонента – психології. Розглянуто критерії професійної компетентності концертмейстера, окреслено складність їх визначення. Вивчено потребу в комплексі психолого-педагогічних якостей, таких як творча уява, увага, інтуїція, здатність до передслухання та втілення звукового образу, здатність до імпровізації, соціальної та музичної комунікації з різноманітними партнерами, а також мобільність, ініціативність, творча сміливість, психологічна гнучкість, стресостійкість, рефлексія. Підкреслено необхідність розвитку психолого-педагогічних якостей концертмейстера через активний пошук нових форм музикування, синтез музичних жанрів різних видів мистецтва. Визначено найважливіші фактори успішного оволодіння професійною майстерністю, основним з яких є саморозвиток – у руслі не тільки духовного, але й фізичного вдосконалення, і самостійна робота.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://localhost/jspui/handle/123456789/518
ISSN: 1992-5786
Розташовується у зібраннях:Циклова комісія викладачів фортепіано

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гургула Р.І, Єфремова І.М..pdf233,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.